جعبه

لاغري با 6 تركيب گياهي در طب سنتي

لاغري با 6 تركيب گياهي در طب سنتي

اگر در گرماي تابستان تا توانسته‌ايد بستني و آب ميوه و نوشيدني‌هاي شيرين خنك كننده خورده‌ايد احتمالاً چند كيلو چاق شده‌ايد و دلتان مي‌خواهد كه تا شروع خانه نشيني زمستانه از شرشان خلاص شويد. واقعيت حفظ تناسب اندام در تعادل غذايي و سالم خواري است. برخي مواد غذايي در كنار هم ويتامين بيشتري پيدا كرده و در عين حال كمك بيشتري به لاغري و حفظ تناسب اندام مي‌كنند. در اين مطلب قصد داريم اين تركيبات معجزه‌گر كه در عين حال مخزن مواد مغذي نيز هستند را معرفي كنيم. با ما همراه باشيد.

اسفناج به اضافه سيب و زنجبيل

اسفناج اين سبزي فوق‌العاده ميزان اندكي كربوهيدرات دارد و در عين حال سرشار از فيبر است. علاوه بر اين ميزان زيادي كاروتنوئيد، ويتامين C، ويتامين K، اسيدفوليك، آهن و كلسيم دارد. اسفناج منبع خوب نيترات‌ها است كه به تنظيم فشارخون كمك زيادي مي‌كنند.
در خصوص سيب حرف زياد گفته‌ايم. اين ميوه بهشتي از 85 درصد آب تشكيل شده و انرژي‌زا و كمك كالري است. تمام اين موارد شما را در كاهش وزن ياري مي‌كند. سيب سرشار از فيبر است كه به كاهش اشتها و كنترل وزن كمك مي‌كنند.
مي‌رسيم به تركيب آخر كه زنجبيل است. اين ريشه سفت و محكم حاوي ماده‌اي مغذي به نام «ژينژول» است كه خواص ضدالتهابي و آنتي اكسيداني بسيار قوي دارد. زنجبيل همچنين به خالي شدن معده كمك مي‌كند كه اين خاصيت براي افرادي كه از سوءهاضمه و ناراحتي‌هاي گوارشي مشابه رنج مي‌برند مفيد است. از اين تركيبات در تهيه سالاد و هر آنچه به ذهنتان مي‌رسد غافل نشويد.

زيتون منبع سالم فيبرها است كه نزديك به 20 درصد نياز روزانه را تأمين مي‌كند. ميزان بالاي فيبرهاي موجود در اين ماده غذايي باعث بهبود عملكرد دستگاه گوارش مي‌شود. مواد غذايي غني از فيبر باعث ايجاد احساس سيري مي‌شوند در نتيجه هورمون اشتها يا همان گرلين آزاد نشده و اين وضعيت به كاهش وزن منجر مي‌شود

[caption id="attachment_3177" align="alignnone" width="300"]مواد غذايي لاغر كننده خواص سيب و زنجبيل و اسفناج[/caption]

آرد جوي دوسر به اضافه كره بادام زميني

جوي دوسر يكي از سالم‌ترين غلات روي كره خاكي است كه نه تنها فاقد گلوتن است بلكه منبع خوب ويتامين‌ها و مواد معدني، فيبرها و آنتي‌اكسيدان‌ها محسوب مي‌شود. جوي دوسر همچنين سرشار از بتاگلوكان است. اين تركيب به كاهش ميزان كلسترول و قند خون كمك كرده و احساس سيري ايجاد مي‌كند.
كره بادام زميني نيز از 25 درصد پروتئين تشكيل شده است. در نتيجه منبع فوق‌العاده پروتئين گياهي است. علاوه بر اين كره بادام زميني ميزان اندكي كربوهيدرات داشته و در عوض منبع خوب چربي‌هاي سالم است. در نتيجه براي افرادي كه از ديابت نوع 2 رنج مي‌برند و يا براي افرادي كه رژيم‌هاي كم كربوهيدرات گرفته‌اند مفيد است. بنابراين مي‌توانيد يك تركيب فوق العاده براي صبحانه داشته باشيد.

[caption id="attachment_3178" align="alignnone" width="200"] خواص آرد جو و كره بادام زميني[/caption]

زيتون و گوجه فرنگي

زيتون منبع سالم فيبرها است كه نزديك به 20 درصد نياز روزانه را تأمين مي‌كند. ميزان بالاي فيبرهاي موجود در اين ماده غذايي باعث بهبود عملكرد دستگاه گوارش مي‌شود. مواد غذايي غني از فيبر باعث ايجاد احساس سيري مي‌شوند در نتيجه هورمون اشتها يا همان گرلين آزاد نشده و اين وضعيت به كاهش وزن منجر مي‌شود.
تركيب دوم گوجه فرنگي است كه در كنار زيتون غوغا مي‌كند. اين ماده غذايي قرمز منبع فوق العاده ليكوپن است. ليكوپن آنتي اكسيداني بسيار قوي است كه راديكال‌هاي آزاد سرطان‌زا را خنثي مي‌كند. علاوه بر اين حاوي ميزان زيادي ويتامين A و پتاسيم و همچنين آهن است. گوجه فرنگي تازه كربوهيدرات زيادي ندارد. بنابراين از تركيب اين دو ماده غافل نباشيد.

[caption id="attachment_3179" align="alignnone" width="300"] گوجه فرنگي و زيتون[/caption]

آناناس به اضافه آب ليموترش سبز

آناناس ميوه‌اي پرخاصيت و در عين حال كم كالري است. اين ميوه سرشار از آب است بنابراين يك ميان وعده سالم و ايده آل براي كاهش وزن محسوب مي‌شود. علاوه براين، آناناس منبع غني فيبرهايي است كه باعث بهبود روند عبور مواد غذايي از دستگاه گوارش شده و ترشحات گوارشي را تحريك مي‌كند كه اين عمل به حل شدن مواد غذايي كمك زيادي مي‌كند.
ليموترش نيز سرشار از مواد مغذي است كه به كاهش وزن كمك چشمگيري مي‌كند؛ چون حاوي اسيدسيتريك است كه به چربي سوزي هر چه بيشتر و سريع‌تر كمك كرده و مؤثرتر از مواد غذايي ديگر عمل مي‌كند.

[caption id="attachment_3180" align="alignnone" width="183"] آناناس و آب ليموترش سبز براي لاغري[/caption]

هويج به اضافه سس تاهيني

هويج يك ماده فوق العاده سالم است كه حدود 10 درصد كربوهيدرات و همچنين نشاسته و فيبر دارد. هويج همچنين منبع خوب ويتامين A به شكل بتاكاروتن است و يكي از منابع ويتامين‌هايي مانند B، ويتامين K و پتاسيم محسوب مي‌شود. اگر هويج را در چهارچوب غذاي اصلي ميل كنيد به احساس سيري كمك زيادي كرده و دريافت كالري كلي وعده اصلي را كاهش مي‌دهد.
سس تاهيني كه به سس يا كره كنجد نيز معروف است منبعي از ويتامين‌ها و مواد معدني متنوع محسوب مي‌شود. اين سس سرشار از پروتئين گياهي بوده و در نتيجه يك انتخاب مناسب براي گياهخواران است. فيبرهاي تاهيني همچنين به كاهش دريافت كالري كمك مي‌كنند كه در نتيجه به كاهش وزن منجر مي‌شود.

[caption id="attachment_3181" align="alignnone" width="200"] هويج و سس تاهيني براي لاغري[/caption]

عسل و ليموترش

آب ليموترش حاوي ميزان زيادي اسيدسيتريك است كه به عنوان ماده تميزكننده عمل مي‌كند و قدرت ضدباكتريايي و ضدعفوني كنندگي قوي دارد.
عسل نيز حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني ضروري مانند ريبوفلاوين ها، آهن، زينك، ويتامين B6 و فيبر است. با وجود اينكه عسل يك ماده غذايي شيرين است اما بدانيد كه در مقايسه با قند كم كالري است.

[caption id="attachment_3182" align="alignnone" width="300"]مواد غذايي لاغر كننده عسل و ليموترش[/caption]

 

لاغر٬ لاغر شدن٬ لاغري٬ لاغري با 6 تركيب گياهي در طب سنتي٬ لاغري با تركيب گياهي٬ لاغري با زيتون٬ لاغري با سيب و زنجفيل و اسفناج٬ لاغري با طب سنتي٬ لاغري با عسل و ليموترش٬ لاغري با گوجه فرنگي٬ لاغري با هويج و سس تاهيني٬ لاغري در طب سنتي٬ لاغري در يك هفته٬ لاغري سريع٬ لاغري شكم و پهلو٬ لاغري صورت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۹:۱۰ توسط:وي پك موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :