جعبه

ميوه هاي لاغر كننده در طب سنتي

ميوه هاي لاغر كننده در طب سنتي

درست است كه كالري زياد و عدم تحرك به مرور زمان باعث چاقي و اضافه وزن مي شود. اما توجه داشته باشيد كه هر ماده غذايي حاوي قند الزاما ضد لاغري نيست و حتي مي توان از آن ها در جهت لاغري استفاده كرد. با ما باشيد تا با اين مواد غذايي شيرين و هميار لاغري بيشتر آشنا شويد.

[caption id="attachment_3137" align="alignnone" width="300"] ميوه هاي لاغر كننده[/caption]

آناناس تازه

در هر 100 گرم آناناس تازه 52 كيلوكالري انرژي وجود دارد. اين ميوه ي خوشمزه سرشار از فيبرهاي غذايي به خصوص فيبرهاي غيرمحلول در آب مي باشد كه باعث تسهيل عبور مواد غذايي از روده ها شده و به اين ترتيب اجازه نمي دهند كه پديده ي ذخيره سازي صورت بگيرد.

بهتر است بدانيد كه ساقه ي اين ميوه حاوي آنزيم معروفي به نام «بروملين» است كه به كاهش وزن و رفع سلوليت كمك زيادي مي كند. اين تركيب باعث دفع چربي هايي مي شود كه از قبل در بدن انبار شده اند.

اگر از چاقي و يا سلوليت رنج مي بريد مي توانيد آناناس را در چهارچوب يك رژيم لاغري سالم بگنجانيد.

[caption id="attachment_3138" align="alignnone" width="300"] ميوه لاغر كننده[/caption]

سيب

هر يك عدد سيب حاوي حدود 90 كيلوكالري انرژي است. اين ميوه ي پرخاصيت حاوي فيبري به نام پكتين است كه جزو فيبرهاي محلول در آب محسوب مي شود. به عقيده ي متخصصان اين فيبر در معده حجيم شده و احساس سيري ايجاد مي كند. توجه داشته باشيد كه اين فيبرها همچنين مانند تله اي براي به دام انداختن چربي ها عمل مي كنند. نتايج پژوهشي كه در دانشگاه لوا در ايالات متحده ي آمريكا انجام شده است نشان مي دهد اسيد ارزوليك موجود در پوست سيب باعث سوزاندن كالري ها شده و از تحليل عضلات جلوگيري مي كند.

[caption id="attachment_3139" align="alignnone" width="300"] سيب ميوه لاغر كننده[/caption]

ماست با مربا

تا حالا شده است كه داخل ماستتان يك قاشق مرباي گل سرخ بريزيد و ميل كنيد؟ يك بار امتحان كنيد طعم فوق العاده اي خواهيد چشيد. يك پياله ماست با مقدار كمي مربا حاوي حدود 80 كيلوكالري انرژي است. نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي‌دهند مصرف كم كلسيم باعث مي شود كه به راحتي چربي ذخيره كنيم. اما جذب كلسيم زياد به لاغري كمك مي كند. توجه داشته باشيد كه حتي اضافه كردن يك قاشق مربا به ماست باز هم يك ماده ي غذايي لاغر كننده خواهيد داشت و خودتان را از طعم شيرين محروم نخواهيد كرد. توجه داشته باشيد كه تخميرهاي لاكتيك به هضم غذا كمك كرده و باعث حفظ تعادل فلور روده مي شوند. از اين گذشته پروتئين موجود در لبنيات به ايجاد احساس سيري طولاني مدت كمك زيادي مي كند.

[caption id="attachment_3140" align="alignnone" width="300"] ماست با مربا لاغر كننده[/caption]

ميوه هاي صدفي

يعني فندق، گردو، بادام، پسته و غيره. 100 گرم از اين آجيل ها حاوي 600 كيلوكالري انرژي است. بايد بدانيد كه آجيل ها حاوي فيبرهاي زيادي هستند كه به تثبيت قند خون و جلوگيري از ميل ريزه خواري كمك زيادي مي كنند. اكثر رژيم هاي لاغري، بدن را در معرض كمبود ويتامين، خستگي و مشكلات ديگر قرار مي دهند. اما ميزان بالاي مواد معدني موجود در آجيل ها علاوه بر كمك به لاغري با اين مشكلات نيز مقابله مي كنند. البته زياده‌روي در مصرف اين مواد غذايي توصيه نمي شود. مصرف روزانه يك يا دو مشت آجيل آن هم در چهارچوب يك رژيم غذايي مناسب، كافيست.

[caption id="attachment_3141" align="alignnone" width="300"] ميوه لاغر كننده[/caption]

نوشيدني ليموترش

آب يك عدد ليموترش حاوي حدود 20 كيلوكالري است. نوشيدن يك ليوان آب حاوي آب ليموترش قبل از غذا باعث كند شدن سرعت جذب قند شده و احساس سيري طولاني مدتي ايجاد مي كند كه تا 4 ساعت نيز به طول مي انجامد. ليموترش همچنين باعث توليد اسيدهاي گوارشي مي شود و به اين ترتيب به تجزيه ي مواد غذايي و محدود شدن ذخيره ي چربي ها كمك زيادي مي كند.

[caption id="attachment_3142" align="alignnone" width="300"] ليموترش لاغر كننده[/caption]

دارچين

يك قاشق چايخوري دارچين حدود 7 كيلوكالري انرژي دارد. نتايج دو پژوهش انگليسي كه در سال‌هاي 2000 و 2004 به چاپ رسيده است نشان مي دهد كه مولكول هاي موجود در دارچين شباهت زيادي به انسولين دارند. در طب سنتي مصرف منظم دارچين مي تواند به كاهش ميزان قند خون كمك كرده و حساسيت و عملكرد انسولين را بهبود ببخشد كه اين كار باعث محدود شدن پديده ي ذخيره سازي چربي ها مي شود. اگر بتوانيد به جاي قند از دارچين استفاده كنيد كمك زيادي به لاغري خود كرده ايد. مي توانيد شير را به جاي قند با كمي دارچين مصرف كنيد. به چاي تان دارچين بزنيد و بدون قند نوش جان كنيد. با همين كارهاي ساده سرعت لاغري تان را دوبل مي كنيد.

[caption id="attachment_3143" align="alignnone" width="300"] دارچين لاغر كننده[/caption]

آب زغال اخته

100 گرم از اين نوشيدني، حاوي 49 كيلوكالري انرژي مي باشد. زغال اخته باعث كنترل انسولين شده و به اين ترتيب تاثير زيادي در جلوگيري از ذخيره سازي چربي ها دارد. اين ميوه ي ريز به دفع توكسين ها يا همان سموم بدن و همچنين رفع چربي هاي داخل بافت‌ها بخصوص چربي هايي كه باعث بروز سلوليت مي شوند كمك زيادي مي كند.

[caption id="attachment_3144" align="alignnone" width="300"] آب زغال اخته لاغر كننده[/caption]

انار

اگر قصد لاغري داريد مي توانيد به انار اعتماد كنيد چون هر كدام از اين دانه هاي خوشرنگ سرشار از مواد مغذي هستند. انار به كاهش ميزان كلسترول خون كمك كرده و به لاغري شكم كمك زيادي مي كند. به خاطر اينكه اين ميوه قبل از اينكه چربي ها مجال نفوذ به عمق بافت‌ها را پيدا كنند آن‎‌ها را تار و مار مي كند. در واقع انار حاوي اسيد لينولنيك، آنتي اكسيدان ها و پوليفنول هايي است كه باعث افزايش متابوليسم يا همان سوخت و ساز بدن شده و چربي ها را مي سوزاند. اين ميوه همچنين خواص ضدپيري قوي دارد و سرعت پيري سلول‌ها را مي گيرد. براي مصرف بيشتر انار مي توانيد اين ميوه را به سالادهايتان نيز اضافه كنيد.

[caption id="attachment_3145" align="alignnone" width="300"] انار لاغر كننده[/caption]

چند توصيه ي كوچك براي بهره مندي هر چه بيشتر از خواص لاغري ميوه ها

*‌ براي اينكه از خواص لاغري ميوه هاي اشاره شده بيشترين استفاده را ببريد بهتر است آن‌ها را نيم تا يك ساعت قبل از غذا ميل كنيد نه به عنوان دسر

* در كنار اين ميوه ها كمي آب نيز بنوشيد. به خاطر اينكه نوشيدن آن به همراه ميوه باعث مي شود قدرت سيركنندگي آن ها بيشتر شده و شما اشتهاي كمي براي غذا داشته باشيد.

* توجه داشته باشيد اگر مي خواهيد زودتر به هدفتان برسيد بهتر است از ميوه هاي رسيده استفاده كنيد چون خواص بيشتري دارند و به هضم غذا كمك بيشتري مي كنند.

 

لاغري٬ لاغري با طب سنتي٬ لاغري در طب سنتي٬ ميوه هاي لاغر كنند٬ ميوه هاي لاغر كننده٬ ميوه هاي لاغر كننده تابستاني٬ ميوه هاي لاغر كننده در طب سنتي٬ ميوه هاي لاغر كننده شكم٬ ميوه هاي لاغر كننده شكم و پهلو٬ ميوه هاي لاغر كننده و چربي سوز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۰:۳۴ توسط:وي پك موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :